Innovaties implementeren

Wil je innovaties efficiƫnt implementeren? Het beste resultaat uit innovaties halen? En jouw onderwijsorganisatie zo ontwikkelen dat het implementeren van innovaties soepel verloopt?

Beteor Maarten Verkerk

Harde en zachte factoren

Om innovaties succesvol te implementeren moet je allereerst rekening houden met de harde en zachte factoren. Harde factoren zijn bijvoorbeeld het hebben van een goed projectplan en het goed opleiden Ć©n ondersteunen van je medewerkers tijdens het implementeren. Bij zachte factoren gaat het om motivatie, gevoel, visie en manier van denken.

Vier soorten innovaties

In het onderwijs word je geconfronteerd met lastige problemen wanneer je wilt innoveren. Voor het oplossen van die problemen zijn vier verschillende routes mogelijk.

Mensen enthousiast maken voor innovaties

Onze adviseurs helpen je met het implementeren van innovaties door bijvoorbeeld te helpen bij:
  • Het aanboren van energie in jouw organisatie om innovaties te implementeren.
  • Het implementatieproces zo vorm te geven dat de intrinsieke motivatie van medewerkers om te implementeren optimaal ontwikkeld wordt.
  • Het ontwikkelen van een effectief team voor het implementeren van innovaties. En, waar nodig, het wegnemen van belemmeringen.
  • Het ondersteunen van managers en bestuurders om de slag te maken in stijl van leidinggeven die noodzakelijk is voor het effectief en efficiĆ«nt implementeren van innovaties.

Waarom kies je voor Beteor?

Teamwork is iets van alledag. Toch is er behoefte aan een frisse blik of inspiratie van buiten. De ervaren en pragmatische begeleiders van Beteor helpen je spiegelen en jouw mensen inspireren. Zij begeleiden al meer dan 30 jaar (management)teams met:

Start met het organiseren van teamonderhoud

Neem contact met ons op of bekijk onze diensten en branches. Voor elk vraagstuk staat er een expert voor je klaar. We helpen je graag verder.

In welke werkvelden zijn wij actief?

Neem contact met ons op

Laat je gegevens achter en we bellen je zo snel mogelijk terug.