Directeur De Giraf

Ingevulde vacatures

Organisatie

Geplaatst op:

Solliciteren t/m:

Profiel

Een betrokken directeur met oog voor kwaliteit & talenten van het team

De Giraf
RKBS De Giraf is een fijne school in Hillegom. Er zijn 17 groepen 1-8 en daarmee ongeveer 400 schoolgaande leerlingen. Er is een goede samenwerking met De Theepot Kinderopvang, die enkele 0-2 en 2-4-groepen in onze school heeft en de BSO verzorgt. Op De Giraf wordt gewerkt met moderne methodes voor de basisvakken en hecht het team aan de invulling van de Ateliers. Er wordt gewerkt met EDI (Expliciete Directe Instructie) en er wordt goede onderwijskundige kennis bij leerkrachten verwacht. Actief betrokken leerlingen en plezier in leren is belangrijk. Het team van De Giraf werkt met Kwaliteitskaarten om ambitie, overlegstructuur en kwaliteitsverbetering coherent te maken. 

Over Sophia Scholen 
Sophia Scholen is een vooruitstrevende organisatie, gericht op kwalitatieve groei. Wij faciliteren het onderwijs op schoolniveau en investeren in een professionele organisatie, waar circa 760 medewerkers werkzaam zijn. De 28 scholen verzorgen uitdagend en toekomstgericht onderwijs dat inspeelt op de individuele mogelijkheden en leerbehoeften van alle leerlingen in een veilige omgeving. Onderwijs waar wij trots op zijn en dat aansluit bij onze creatieve en ondernemende regio; de Duin- en Bollenstreek. De scholen en directeuren zijn onderling solidair en trekken relatief veel samen op met het tweehoofdige bestuur. Er is een professioneel bureau dat de scholen, hun directeuren en het bestuur, ondersteunt en adviseert. 

Context
  • De school is een hechte gemeenschap. Dat geldt voor de bijna 400 leerlingen en ook het team met ruim 30 medewerkers. 
  • De directeur geeft samen met de adjunct-directeur leiding aan het team van leerkrachten en onderwijsondersteuners van RKBS De Giraf. De directeur is integraal verantwoordelijk voor de school, heeft een onderwijskundige visie en stuurt op het voortzetten van de ingezette koers.
  • De Giraf zit op dit moment midden in een nieuwbouwtraject. Het ontwerp voor het nieuwe gebouw is gereed en tijdens het bouwproces zal de school naar de tijdelijke huisvesting verhuizen, totdat het nieuwe gebouw klaar is. In de nieuwe school is ook plaats voor De Theepot en er zullen twee aangrenzende gymzalen komen. 
  • Als directeur ben je niet alleen onderdeel van je schoolteam, maar ben je ook onderdeel van het team van directeuren van Sophia Scholen. 
  • Sophia scholen biedt ondersteuning en advies van een professioneel stafbureau en ambitieus schoolbestuur. Er zijn ontwikkelings- en opleidingsmogelijkheden via o.a. de Sophia Academie.

De opdracht 
  • Het realiseren van een bruisend kindcentrum in een gloednieuw schoolgebouw.
  • Vanuit ambitie het kindcentrum zijn volle potentie laten bereiken. 
  • Het versterken van de professionele leer- en werkcultuur en coachen van collega’s op weg naar de toekomstgerichte onderwijsvisie. 
  • Als integraal verantwoordelijk directeur:
    • Ben je het aanspreekpunt voor collega’s en ouders
    • Ben je verantwoordelijk voor de organisatie van de school
    • Werk je planmatig aan het behalen van doelen
    • Stuur en bewaak je de continuïteit van processen rondom onderwijskwaliteit
    • Handel je financiële, administratieve en logistieke zaken efficiënt af.
  • In het team van directeuren van Sophia Scholen:
    • ontwikkel je samen onderwijs in de regio
    • realiseer je de doelen uit ons Koersplan te realiseren.


Persoonlijkheidsprofiel
  • Een stevige, initiatiefrijke persoonlijkheid, die midden in de school staat en werkt vanuit vertrouwen en kwaliteiten van teamleden benut. Oplossingsgericht, empathisch en zichtbaar.
  • Een daadkrachtige, enthousiasmerende leidinggevende met helicopterview en een betrokken, positieve houding. Iemand die prioriteiten stelt, talenten van teamleden benut en goed kan plannen & organiseren.
  • Een stevige netwerker, die goed communiceert en samenwerkt met alle betrokkenen bij de school (team, ouders, collega-directeuren binnen Sophia Scholen en andere professionele partners). 


Selectie-eisen
  • Ervaring in een eindverantwoordelijke functie
  • Ervaring met leidinggeven aan teams
  • Ervaring met veranderprocessen
  • Een afgeronde schoolleidersopleiding start- en vakbekwaam
  • Een bachelor (HBO) diploma.


Selectiewensen
  • Brede ervaring in het onderwijs en een PABO-diploma is een sterke pré.
  • Bij voorkeur een master (universiteit of HBO+).

Dit is een korte samenvatting. Ga je solliciteren?

Je vindt het volledige organisatie- en functieprofiel hieronder.
NB Dit geldt niet bij interim-vacatures.

Download het volledige profiel

Belangrijke informatie

Week 43 & 44 Kennismakinggesprekken met adviseur Beteor

Wrs. 12 november Eerste sollicitatieronde (door Sophia Scholen zelf)

Wrs. 18 november Tweede sollicitatieronde (door Sophia Scholen zelf)

Datum volgt Assessment (is zeker onderdeel van deze procedure)


Neem contact op met Miriam Valk-Koenders

Wil je graag in contact komen met de adviseur voordat je besluit om te solliciteren? Bel of mail dan gerust.

Veelgestelde vragen

Heb je gesolliciteerd? Dan kun je gebeld worden voor het inplannen van een kennismakingsgesprek met de adviseur van Beteor. Houd de data die hiervoor in het organisatie- en functieprofiel opgenomen zijn dus onder voorbehoud vrij in je agenda. Wil je graag een kennismakingsgesprek met de adviseur voordat je besluit te solliciteren? Neem dan even contact op om de mogelijkheden te bespreken.
Op basis van het functieprofiel, de kennismakingsgesprekken in de searchfase én de ingestuurde cv’s/brieven selecteert de adviseur die de procedure begeleidt een aantal kandidaten. Zit jij in deze selectie? Dan presenteert de adviseur je aan de opdrachtgever.

De opdrachtgever selecteert nu kandidaten voor de voorselectiegesprekken. Na de voorselectiegesprekken kun je worden geselecteerd voor een gesprek met de ingestelde benoemings(advies)commissie (BAC).

Als je geselecteerd bent voor een gesprek met de BAC, ontvang je een uitnodiging om een online assessment te maken; de LeiderschapSelector.

In deze eerste gespreksronde ga je in gesprek met de door de opdrachtgever ingestelde benoemings(advies)commissie. Je krijgt tijdens dit gesprek de gelegenheid jezelf te presenteren en ook kun je zelf vragen stellen.

Ga je door in de procedure? Een aanvullend assessment met onder andere simulatie-oefeningen en gesprekken kan onderdeel zijn van de procedure.
In deze laatste ronde geeft de BAC een advies over de benoembaarheid van de kandidaten. Afhankelijk van de procedure-inrichting kan dit ook na de eerste gespreksronde plaatsvinden.