- Associé
Iedere dag ten minste 1 verandering van betekenis teweegbrengen, is een belofte en een opdracht die ik graag nastreef.
Ik doe dat vanuit een ruime werkervaring in, met en voor onderwijsinstellingen en -organisaties van PO tot en met HBO. Na mijn actieve onderwijstijd als docent/directielid ben ik vanuit verschillende invalshoeken betrokken geweest bij het ontwerpen en implementeren van organisatie-ontwikkeling en HR-strategie.
Ik ben analytisch ingesteld, stel het primair proces centraal en zie het belang van de ondersteunende processen bij de vertaling van strategie naar beleid en de implementatie daarvan.
Ik ben in staat om verschillen van inzicht te overbruggen zonder de uiteenlopende belangen uit het oog te verliezen; besluitvaardigheid blijft dan niet achterwege.
Participatie en eigenaarschap uitdragen in zowel interne als externe omgeving is voor mij geen opgave: thuis in de wereld van medezeggenschap, vakbonden, directie- en bestuurskamers en vertegenwoordiging in de buitenwereld.

“Iedere dag ten minste 1 verandering van betekenis teweegbrengen”
Kenmerkend voor mijn werk:
Resultaatgerichtheid:
- helder in te bereiken doelen en het belang hiertoe blijven benadrukken.
- de regie vasthouden en op één lijn met de ander komen.
Samenwerken:
- doelen in gezamenlijkheid realiseren.
- een open houding aannemen.
Visie:
- zaken in een breder perspectief zetten.
- schakelen tussen operationeel, tactisch en strategisch niveau.
Expertisegebieden:
- werving en selectie
- organisatieontwikkeling
- HR-manager
- FuWa Onderwijs
Expertises
- Het oplossen van complexe problemen die om onorthodoxe oplossingen vragen.
- Het opnieuw inrichten van productieorganisaties om doorbraken in klanttevredenheid, kwaliteit en duurzaamheid te realiseren (Japanse kwaliteitstechnieken, QRM, circulariteit).
- Het realiseren van doorbraken in de kwaliteit van de zorg in zorginstellingen.
- Het adviseren van organisaties met betrekking tot innovatiebeleid, het methodisch ontwikkelen van innovaties en het professioneel implementeren van innovaties.
- Het verbinden van lastige maatschappelijke, organisatorische en technologische vragen met zingeving en ethiek.
Neem contact op
Wil je meer weten over governance en bestuurlijke effectiviteit?
Gerelateerde artikelen aan Erik

Inclusief onderwijs organiseren: 3 uitdagingen (en hoe je ze aanpakt)
Inclusief onderwijs organiseren is makkelijker gezegd dan gedaan. Ontdek 3 herkenbare uitdagingen én hoe je daar strategisch op stuurt.

Interim onderwijs en de Wet DBA: wat verandert er voor jouw school?
Wat verandert er voor interim onderwijs door de Wet DBA? Lees wat wel en niet mag in 2025 en hoe Beteor helpt bij een veilige interim-oplossing.

Het scheppen van de juiste voorwaarden voor innoverende docenten: hoe doe je dat?
Creëer de perfecte voorwaarden voor onderwijsinnovatie. Ontdek hoe je docenten effectief ondersteunt in vernieuwingsprocessen. Lees meer!

Inclusief onderwijs organiseren: 3 uitdagingen (en hoe je ze aanpakt)
Inclusief onderwijs organiseren is makkelijker gezegd dan gedaan. Ontdek 3 herkenbare uitdagingen én hoe je daar strategisch op stuurt.