- Adviseur
Ik ben een gedreven onderwijsadviseur. Mijn kracht zit in mijn stijl: verbindend met een natuurlijk overwicht dat mensen overtuigt, gevoed door mijn ervaring als leraar, bestuurder, en (hoofd)inspecteur. Ik overzie en doorzie processen snel en maak analyses die mensen en organisaties verder helpen. Want het eigenaarschap van de beslissers en andere betrokkenen is voor mij leidend; ik stel me dienstvaardig en slagvaardig op zodat processen goed op schema blijven.
Ook kan ik inspireren vanuit inhoudelijke deskundigheid of de begeleiding van bezinningsbijeenkomsten. Ik krijg energie van de leerprocessen van mezelf en anderen. En dat gun ik een ieder in ons onderwijs: een voortdurend leer- en ontwikkelproces waar uiteindelijk de leerlingen beter van worden.
“Op de vierkante meter gebeurt het…
”
Het gebeurt op de vierkante meter: in de ontmoeting van mensen in de dagelijkse praktijk komen organisaties tot leven en krijgen zaken betekenis. Daar liggen dus ook de kansen om de ontwikkeling van de organisatie en het gedrag van mensen te beïnvloeden. Werken vanuit het geheel naar effectiviteit op de vierkante meter. Door leraren, leidinggevenden, bestuurders én adviseurs.
Een greep uit de onderwerpen waar ik me mee bezig hou in PO, VO en MBO: bestuurlijke effectiviteit van bestuurskamer tot klaslokaal, effectief toezicht, herontwerp van onderwijs, inrichting bestuurlijke topstructuur, coaching, begeleiding managementteams, retraites, ontwikkeling kwaliteitscultuur, zelfevaluatiekaders afgestemd op nieuwe inspectietoezicht, ontwikkeling visitatiesystemen, training lesobservaties, werving leden raden van toezicht, organisatieonderzoek, workshops over uiteenlopende onderwerpen, ‘serious gaming’ op snijvlak persoonlijke en professionele ontwikkeling.
U kunt bij mij rekenen op een deskundige en communicatief sterke inbreng. Voorspelbaar en gedisciplineerd. Duidelijke teksten en rapportages als die nodig zijn. Professioneel dus en tegelijk ook enthousiast, energiek en met humor.
Expertises
Teamwork is iets van alledag. Toch is er behoefte aan een frisse blik of inspiratie van buiten. De ervaren en pragmatische begeleiders van Beteor helpen je spiegelen en jouw mensen inspireren. Zij begeleiden al meer dan 30 jaar (management)teams met:
- Het oplossen van complexe problemen die om onorthodoxe oplossingen vragen.
- Het opnieuw inrichten van productieorganisaties om doorbraken in klanttevredenheid, kwaliteit en duurzaamheid te realiseren (Japanse kwaliteitstechnieken, QRM, circulariteit).
- Het realiseren van doorbraken in de kwaliteit van de zorg in zorginstellingen.
- Het adviseren van organisaties met betrekking tot innovatiebeleid, het methodisch ontwikkelen van innovaties en het professioneel implementeren van innovaties.
- Het verbinden van lastige maatschappelijke, organisatorische en technologische vragen met zingeving en ethiek.
Neem contact op
Waar heeft u behoefte aan? Wij staan klaar voor al uw vragen en opmerkingen.
Wil je meer weten over governance en bestuurlijke effectiviteit?
Bestuurders worden steeds vaker aangesproken op hun eindverantwoordelijkheid. Beteor helpt je met het inrichten van een toekomstbestendig topstructuur.
Gerelateerde artikelen aan Rick
Het scheppen van de juiste voorwaarden voor innoverende docenten: hoe doe je dat?
Creëer de perfecte voorwaarden voor onderwijsinnovatie. Ontdek hoe je docenten effectief ondersteunt in vernieuwingsprocessen. Lees meer!
Visie op onderwijs: waarom een sterke visie essentieel is voor betrokken docenten
Bouw een sterke visie in onderwijs die docenten verbindt en motiveert. Ontdek praktische tips en maak een blijvend verschil in jouw school!
Talentontwikkeling in jouw organisatie: versnel de groei van professionals
Ontdek hoe talentontwikkeling jouw organisatie sterker maakt. Neem actie en boost persoonlijke én professionele groei van medewerkers!
Het scheppen van de juiste voorwaarden voor innoverende docenten: hoe doe je dat?
Creëer de perfecte voorwaarden voor onderwijsinnovatie. Ontdek hoe je docenten effectief ondersteunt in vernieuwingsprocessen. Lees meer!